Årshjul i Stuvehøjgaard

Årshjulet er primært en rettesnor ift. arbejde for bestyrelsen - men det kan være dejligt at følge med i for alle haveejere

Opdateret august 2024

Januar

  • Planlægning og tilrettelæggelse af generalforsamling, herunder datofastsættelse, lokalebooking, aftale med revisor, aftale med ekstern ordstyrer, udarbejdelse af dagsorden, regnskab og budget samt evt. indkøb af vand, kuglepenne, mm.
  • Rekvirere ny valuarvurdering


Februar

  • Endeligt budgetforslag udarbejdes
  • Udkast vedr. regnskab gennemgås og færdiggøres
  • Standerhejsning ultimo marts planlægges. Der inviteres via Facebook, hjemmeside og opslag i tavlerne
  • Vandregnskab gennemgås, godkendes og uddeles i haverne
  • Opkrævning og evt. regulering i forbindelse med lejeopkrævning pr. 1. april


Marts

  • Indkaldelse og dagsorden til generalforsamling, inkl. regnskab, budget og beretning, udsendes og offentliggøres på hjemmeside
  • Dialog med Festudvalget startes ift. Familiedagen


April

  • Generalforsamling afholdes
  • Hjemmeside ajourføres i forhold til bestyrelsesoplysninger mm.
  • Kolonihaveforbundets portal ajourføres i forhold til nye bestyrelsesmedlemmer
  • Referat fra generalforsamlingen offentliggøres på hjemmesiden og sendes i underskrevet stand til bank, Kolonihaveforbundet og revisor
  • Bestille slaggeslåning til primo juni, hvis der skal slaggeslås
  • Der reklameres for Familiedagen på hjemmesiden, Facebook, containergården, i nyhedsbrevet og i opslagstavlerne


Maj

  • Udarbejdelse af opgaveliste for det kommende år, samt fordeling af opgaver i bestyrelsen
  • Planlægge havevandring i juni
  • Tale med Festudvalget om Sankthansbålet, og om det bliver afholdt - hvis det gør, reklameres herfor på Facebook og hjemmesiden samt nyhedsbrevet

 

Juni

  • Evaluere diverse kontrakter – er der behov for justering og nye aktører?
  • Havevandring – afholdes umiddelbart efter Sankthans jf. ordensreglerne
  • Familiedagen afholdes andensidste lørdag i juni

 

Juli

  • Evaluering af samarbejdet med diverse udvalg, vicevært, revisor og administration, herunder et kig på, om der er behov for justeringer
  • Opfølgning på havevandringen
  • Evaluering af Familiedagen og umiddelbart overslag på regnskab

 

August

  • Endeligt regnskab for Familiedagen gennemgås

 

September

  • Planlægge afsluttende havevandring
  • Planlægge afslutningsfest for alle udvalgsaktive
  • Udarbejde oversigt over containergården – åbne og lukke fordeling i vinterhalvåret

 

Oktober

  • Huske, ifm. udsendelse af nyhedsbrev, at minde haveejere om at lukke for vandet
  • Tage standeren ned
  • Afsluttende havevandring, hvor første havevandring medtages ift. evt. indsatser
  • Afslutningsfest for alle udvalgsaktive

 

November

  • Arbejdet med tanker til Generalforsamlingen starter så småt. Skal vi have lavet fælles forslag fra bestyrelsen, osv. 

 

December (er som udgangspunkt mødefri)

  • Sikre at hovedmåleren og samtlige 224 bimålere aflæses den 31. december



Udover ovenstående aktiviteter laves der løbende

  • Afholde godkendelsessamtaler med nye købere
  • Udarbejde og ophænge/udsende nyhedsbreve
  • Tilsyn med pumperne
  • Legepladserne tilses og vedligeholdes
  • Foreningens grønne områder, træer mm. skal vurderes i forhold til pleje og vedligeholdelse
  • Kontakt med BA Technologies
  • Opdatere hjemmesiden
  • Vedligeholde Facebookgruppen ift. medlemmer